Alla inlägg under december 2010

Av Linnea - 3 december 2010 17:11

... Jag stödjer kampanjen Vit Jul!

Det här är vit jul

Visste du att var tionde barn känner oro inför julen? Inte för att tomten ska ge fel julklappar. Utan för att han vinglar så konstigt.                                         
  

Alkoholkonsumtionen är i dag hög bland vuxna runt om i landet. Runt 385 000 barn växer upp i Sverige med föräldrar som har ett riskfyllt drickande. Ännu fler barn känner obehag under julen. Barn till normaldrickande föräldrar. För när mammas kramar plötsligt känns annorlunda, när fasters skämt blir omöjliga att förstå eller när morfar luktar så konstigt, då står inte längre julen för en trygg gemenskap.


Vi vill göra skillnad – vill du?

Vi vill få fler vuxna att avstå alkohol under julhelgen och genomför även en rad alkoholfria aktiviteter för barn och ungdomar runt om i landet.


Ställningstagande

Ta ställning du med och skippa alkoholen i år! Om du kan lova att avstå alkohol över 2,25% under julafton, juldagen och annandagen räknas det som ett ställningstagande. Även om du själv inte kommer att fira jul tillsammans med barn så kan du göra ett ställningstagande i solidaritet med alla de barn som växer upp i hem med missbruk.


Ta ställning!


text från Vit Jul


/mami L  

Av Linnea - 2 december 2010 17:10

... helt underbara skyltar och texter. Hos Ljusa rum finns det massa fint. Skulle vilja ha allt hon gjort.


Wille håller på att somna sittandes i soffan, medans han kollar på bompa. Vi gick upp vid 20 i 7 i morse, samtidigt som Älskade Oliver. Sen har han inte sovigt nån middag. Men han får ta och vara vaken ett tag till innan han får krypa ner i sängen och sova för natten.

Jag längtar oerhört mycket efter älskade Oliver. Vill ha han hemma nu! Men han måste jobba över ett tag så det hinner bli klart. Men när han kommer hem ska jag krama och pussa på han jätte mycket. jag älskar verkligen Oliver obeskrivligt mycket.

jag trodde verkligen inte att jag skulle vid 20 års ålder hitta min drömprins, Jag gör vad som helst för Oliver.  Kommer föralltid att vara hans!


/mami L

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


mama till en liten son på 2 år som har en muskelsjukdom. Här skrivs det om tankar, vardag och allt som kommer där in till.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

omröstning

Vem är du?
 Tjej
 Kille

Vit Jul


Ovido - Quiz & Flashcards